Followers

Wednesday, August 10, 2011

happy =D

salam,,
hyepp..

oke...entry kali nie..aq nak kongsi ngan korang...camne nak happy2 kan balik bila da di tinggalkan oleh someone who we love...i mean...boyfriend or girlfriend... oleh sebab aq nie...perempuan...so aq specific kan mende ni tuk kaum hawa jer la yer...kaum adam,, maafkan sayer...haha...back to our topic,, .memang bila break up...hati kita sakit sangat2...pastu rasa sunyi...rasa macam2 la...aq pown pernah alami benda yang sama....pada mulanya...memang....kita cakap kita kuat....kita bole...tu depan kawan2 kita..tapi dalam hati hanya Allah jer yang tahu sakit nya hati kita kan?? 

aq tulis nie pown berdasarkan pengalaman...sini2 aq share ngan korang ... =)

(ni ibu and ayah aq...sweet kan...)
1. share masalah dengan parents
>> aq selalu tengok kawan2 aq...lau ada masalah pasal lelaki,, diorang mesti takkan cerita masalah diorang dengan parents. maybe sebab takut, ataupun diorang lebih banyak bercerita sal masalah diorang or sume benda tentang life diorang lalui hari2 kat member diorang.... and bagi aq pulak lain... sebab,, aq ni kan jenis cakap banyak...so kat parents aq cerita jer sal member lelaki or perempuan.... hehehe... and lau korang nak taw,, masa aq break aritu pown...mulanya aq xnak story kat ibu aq...last2 lepas da tak tahan ..sebab nanges jer hari2... aq pown ambil keputusan tuk story kat ibu aq...alhamdulilah...ibu saye tak beletiaq kat saya...hehe..but she support me....she always call me to ask how am i doing in here....and now sometimes i think we need to talk to our mom especially about guys problemo...sebab nyer...ibu kita lebih tahu asam garam dunia nie dari kita...and for my ayah... seorang yang cool...tapi kadang2 agak scary bila ayah naik angin...hehee...ayah pown xmarah aq masa tu...and ayah pown supoort aq... so why not u try this....? heeee.... but i'm not too sure...if your parents are okay with this probs =)

2. tanya pandangan kawan2
>> dalam sesetengah situasi... kita kena cerita masalah kita kat member2 yang rapat dengan kita.....kadang2 bila perlu tanya pendapat member lelaki,,, pastikan ...dia seorang yang bole dipercayai and bole pandangan or pendapat yang baik untuk korang selesaikan masalah korang... bila da dapat kumpul sume data2 yang korang perlukan... pandai2 la korang nak pilih yang mana positif dan negatif... hehe.... dari situ kornag da bole buat keputusan yang baik taw... =)


(ss501)
3. tukar music genre yang baru
>> yang nie mesti korang akan gelakkan aq...hehe....lepas aq break up aritu,, aq tukar genre music aq daripada someone yang jiwang kepada korean song...kelakar kan.... habis sume member2 aq termasuklah family aq bising kat aq gara2 cerita and music korea...positively, berubah dari genre jiwang ke genre k-pop nie adalah,,, kita xkan teringat kenangan2 kita semasa bersama ngan si dia dulu..and kita akan rasa hepi jer selalu..nak tawu sebab pe? sebab yang pertama  is kita xpaham pown maksud lagu tu....kedua,, sebab kebanyakkan lagu k-pop berkonsepkan tarian...memang bila korang tengok diorang menari.... korang akan rasa best sangat2.. =D


4. jangan terus berubah dari positif ke negatif
>> opcoz bila someone baru break up...dia akan cakap..."aq nak berubah la....aq xnak jadi macam ni...bla bla bla "...haha...macam tu la jugak aq... tapi bila fikir2 balik for what we wanna change our lifestyle just because of love? nak tunjuk sangat ker yang kita nie xley hidup tanpa mereka disisi...chill ....kita masih ada kawan2 n family yang masih sayang,,errr dalam erti kata lain...they always be there for us....especially family... am i rite? so kesimpulannya xperlu la nak berubah secara drastik kepada negatif... why not we become someone new...someone that has something that they will regret for leaving us... bukan rupa paras...tapi keikhlasan di hati kita ye dalam sesebuah hubungan...


5. sayang diri kita
>> ingat kata2 atas tu...smpai bila2 oke =) statement ni maksudnya bila da break up...memang kita nak tahu macam mana life dia sekarang...and xsalah kalau kita nak stalk dia sebentar..kita ni manusia biasa...n memang la persaaan ingin tahu itu sentiasa bermain dalam minda kita...so jangan terlalu menyeksa kan diri kita..biar la...tapi ingat..jangan la stalk selalu...sebab nanti hati kita akan merana...


6. ingatkan diri bahawa kita tiada jodoh bersamanya
>>yang ini pulak,, bila kita da dapat tawu orang tu da ada pengganti diri kita.... jangan la pulak kita nak menggedik ngan ex kita balik...what i mean here...jangan merampas hak orang lain...biarpun hak kita pernah dirampas....so kalau kita da tawu ex kita tu da ada penggati diri kita...be happy for him...maybe we deserve someone that suit with us...so dari situ....kita boleh buat kesimpulan yang kita memang xde jodoh dengannya.


7. biar kenangan lalu singgah sebentar
>> kenangan....kenangan yang macam mana la tu kan?? oke kenangan yang aq maksudkan...ialah segala kenangan yang kita lalu bersama si dia... semua kenangan okay.... tapi ingat jangan terlalu  berasa seronok ...dengan kenangan itu...sebab kenangan itu bole menambahkan kedukaan kita....rite =)

oke la...setakat disini ajer yer...entry kali nie....lau ada idea yang baru yang aq nak kongsi ngan korang....aq update entry baru yer.... okayy...selamat berbuka =)


-eya-

2 comments:

nohfee said...

ok, thumbs up yana! =)

Yana Kay said...

@nohfee hehe....thnx =P